Hvordan skal jeg huske dig?

Kategorier Gode råd

Hvad gør dig unik?

Hvilke firmaer tænker du på hvis jeg skriver “Kaj og bøje”, “Skal du ha´ flere tarteletter, Harry”, “No, I´m danish”? Okay, jeg er godt klar over at jeg stiller nogle hårde konkurrenter op, men selv efter 20-30-40 år, vil disse sætninger blive husket. I dag er vi endnu flere om fadet. Du bliver ikke kun bombarderet med reklamer på dit tv, i reklamepausen eller imellem dine to favorit shows. Det er også på din mobil og computer som du hurtigt tjekker over 100 gange, hvis ikke langt mere, om dagen. Så hvordan vil du forsøge at få dit budskab ud og skabe unikt indhold, som vil blive husket?

Der er mange muligheder, men hvilken en passer til dig?

Hvor skal man starte henne, hvis man vil blive opdaget? Det er et af de spørgsmål, som alle virksomhedsejere stiller sig selv på et tidspunkt. Så her er et par gode tips.

1. Kend din målgruppe og målret herefter dit indhold mod dem.
2. Tal ikke ned til folk. Sørg i stedet for at være i øjenhøjde.
3. Skriv aldrig en update, blot fordi du “skal”. Hvis dit indhold ikke er gennemarbejdet, så gennemskuer dine følgere det med det samme.
4. Køb aldrig likes. Jeg kan ikke understrege det ofte nok. Det vil IKKE hjælpe dig med at få skabt flere salg. Tværtimod.
5. Sørg for at pleje de følgere du har, imens du skaffer nye. Så vil du automatisk få “ambassadører” for dit brand.
6. Tal pænt. Uanset hvem, hvor og hvordan folk kontakter dig, så tal pænt til dem. Folk husker bedre end dårlig oplevelse end en god.
7. Derfor skal du også arbejde 10 gange så hårdt, for at skabe en god oplevelse fremfor en dårlig.
8. Sæt ikke gang i mere end hvad du kan håndtere. Få styr på din base og opbyg herefter dit brand.
9. Del ud af dig selv og dit projekt. Folk kan godt lide at se med over skulderen. Også når tingene ikke er perfekte.
10.  Vær dig selv. Lad være med at forsøge at være en anden eller lade som om at du har et kæmpe firma, hvis du i virkeligheden har hjemmekontor og ingen ansatte. Man kommer længst med sandheden.

Er der ingen lette løsninger?

Oh, I wish. Og hvis der var, så ville alle bruge dem. Vejen frem er som altid hårdt arbejde. Der vil altid være undtagelserne, som folk ser op til og hører om. Men forvent ikke at du bliver en af dem. Mange timers arbejde, netværk og god karma. Det er de eneste ting som i sidste ende altid har fungeret for mig. Især netværk. Hvis du kan finde ud af at netværke og tør tage chancer, så vil du komme meget langt i dit business.

Hvilke råd vil du give til andre virksomhedsejere?

Olivia
Rose Media

Tilmeld nyhedsbrev

Ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev, accepterer du, at jeg må sende dig nyheder, mails med tips og gode råd, digitale gaver samt informationer om kurser, events og produkter. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen.

Læs min privatlivspolitik her.

Kommunikationsrådgiver for start up-virksomheder, nystartede,
selvstændige og freelancere.

Jeg hjælper dig med at finde din rette vej, holde din gejst i live og brænde igennem, så din virksomhed kan blomstre.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *